Praca jako konsultantka Oriflame to mnóstwo swobody w doborze godzin swojej pracy i osiąganych sukcesów sprzedażowych. Obecnie, za sprawą Internetu, ta praca jest jeszcze łatwiejsza, ponieważ dysponujesz dodatkowymi narzędziami, które pomagają Ci w zadbaniu o pozyskiwanie nowych klientów.

Katalogi

Obecnie katalog dla Ciebie dostępny jest zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. To spore udogodnienie. Katalog papierowy czasami bardzo się przydaje, jeżeli chcesz na bieżąco zobrazować coś swojej klientce. Na przykład niektóre perfumy mają swoje strony zapachowe, które ułatwiają prezentacje danego zapachu.
Natomiast katalog elektroniczny znaleźć można na stronie Oriflame. To bardzo wygodne, podstawowe narzędzie, jeżeli sieć swoich klientów budujesz za pośrednictwem komunikacji elektronicznej. Wówczas łatwiej jest rozprowadzać linki do katalogu na przykład w swoich mediach społecznościowych lub poprzez podesłanie ich znajomym. W taki sposób łatwiej jest też pozyskać zainteresowanie osób z zewnątrz.

Indywidualna strona

Po zapisaniu się do Klubu Oriflame, konsultantka zyskuje link do swojej indywidualnej strony w sklepie internetowym Oriflame. To także jest metoda na pozyskiwanie klientów, którzy w dogodnych warunkach, o pasującej sobie porze mogą przeglądać produkty dostępne sklepie. Równocześnie mogą je zamawiać. Nadal jednak to Ty, jako konsultantka Oriflame, zyskujesz profity dzięki takim zakupom.
Ta metoda jest polecana tym konsultantkom, które budowę swojej indywidualnej marki w ramach Oriflame opierają na działaniach w sieci. Jednocześnie docenia ją coraz więcej klientów, którzy nie potrzebują porad na temat wybranych produktów, a jednocześnie zakupów mogą dokonywać nawet w środku nocy. W taki sposób również mają możliwość wybrania dogodnej formy odbioru swojego zamówienia.
Dobry konsultant Oriflame przede wszystkim powinien być wyposażony w tak zwane miękkie umiejętności, czyli umiejętności sprzedażowe i chęć współpracy z ludźmi. Dobra znajomość oferty pomaga w doradzaniu. Kiedy już uda Ci się zbudować grupę stałych klientów, łatwiej jest wychodzić z ofertą do nowych osób. Działa także poczta pantoflowa: namiary na Ciebie będą przez zadowolone klientki podawane dalej i zgodnie z efektem kuli śniegowej, łatwiej będzie znaleźć nowe osoby do współpracy.