Największą przeszkodą, na jaką napotkasz jako konsultantka Oriflame, są liczne odmowy. Zaczynając swoją przygodę z pewnością będziesz najpierw oferować kosmetyki swoim znajomym i rodzinie. Jednak z czasem tylko ta grupa okazać się może niewielka i ograniczająca. W jaki sposób zwiększyć swoje zyski i jakiego błędy nigdy nie powinnaś popełniać?

Podstawa to dobry kontakt z ludźmi

Bycie konsultantką Oriflame opiera się na kontakcie z ludźmi. To absolutna podstawa. Dlatego każdej osobie, którą poznasz, nawet przypadkowo, powinnaś oferować swoje usługi. W różnych sytuacjach, nawet pozornie niezwiązanych z pielęgnacją i makijażem, rozmowa może zejść na ten temat. Czasami można ją nieco pociągnąć i w ten sposób zyskać nowego klienta. Niekiedy wystarczy zwykłe powiedzenie komuś o tym, że jest się konsultantką Oriflame i zaoferowanie katalogu zainteresowanej osobie.
Podstawowy błąd konsultantki Oriflame to obawa przed kontaktami z ludźmi i przed przyznawaniem się, czym się zajmuje. Niektóre osoby boją się, że zostaną przez to zaszufladkowane jako natrętni sprzedawcy, ale to bardzo mylne. Zazwyczaj nawet obce osoby podchodzą do tego życzliwie. Nawet jeżeli w danym momencie niczego nie zamówią, nie znaczy to, że za jakiś czas nie poproszą o katalog, bo na przykład zbliżać się będą Święta i pomyślą o prezencie dla najbliższych.

Poszerzaj krąg znajomych

Musisz pamiętać, że Ty jesteś przekonana do jakości kosmetyków Oriflame. Z pewnością testujesz je nie tylko Ty, ale jeszcze co najmniej kilka osób, które znasz i które są zadowolone z efektów. Twoje przekonanie powinno być podstawą Twojej pewności siebie.
Dzięki takim działaniom poszerzy się krąg osób, które znasz. Koleżanki ze studiów, z pracy lub dawne znajome ze szkoły, to zazwyczaj dość nieliczne grono. Można je określić jako krąg pierwszy.

Przełamując się i otwarcie poznając nowe osoby, tworzysz krąg drugi. W nim z pewnością także znajdzie się sporo osób zainteresowanych zakupem produktów Oriflame. Pamiętaj jednak, że nie każda osoba będzie nimi zainteresowana. To całkowicie normalne i zupełnie niezwiązane z Tobą. Jednocześnie im więcej osób dowie się, czym się zajmujesz, tym dużo większa szansa na to, że same odnajdą Cię osoby, które naprawdę lubią te produkty.
Najbardziej motywujące jest otrzymanie informacji zwrotnej od zadowolonej klientki, u której dany produkt faktycznie się sprawdza. Z takimi osobami warto utrzymywać dłuższy kontakt, bazując na swojej wiedzy i dobrej obsłudze. Takie osoby będą Cię polecały dalej. Informacja zwrotna „Dziękuję, ale nie jestem zainteresowana” nie jest niczym złym i z pewnością nie należy zrażać się z takich powodów.

Do mówienia o Oriflame wykorzystaj więcej kanałów. Możesz na przykład skorzystać ze swoich social mediów. To współcześnie świetny pomysł na autoreklamę. Z pewnością wpłynie to na Twoje wyniki sprzedażowe.